Rc4 1138 på långtidsbesök

TGOJ Eskilstuna oktober

Rc4:or ställs av i parti och minut efter att de uppnått revisionsintervall (här) medan vissa Rc4:or byggs om till radioväxellok (här), för att ersätta Rc1:orna på växlingsvallarna i Borlänge (här), Sävenäs, Hallsberg, Ånge och Malmö.

Rc4:or på verkstadsspår två hos TGOJ. Rc4 1138 och Rc4 1279. Närmast kameran en huvudströmbrytare

Rc4:or på verkstadsspår två hos TGOJ. Rc4 1138 och Rc4 1279. Närmast kameran en huvudströmbrytare


Men ett lok som härbärgat sig länge på Green Cargos TGOJ-verkstad är Rc4 1138, alltså det näst äldsta Rc4-loket (1137 står några hundra meter bort på vallen). Loket har stått inne på spår 6 länge, men är inte aktuellt för att bli växellok. Nu har det ställts längst fram på spår 2, sedan Rc1 1018 växlats ut (här). I bild, framför loket, står en glänsande ren huvudströmbrytare, men det kan inte vara skälet till denna långa verkstadsvistelse.

Fortsättning följer

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s