Ma 832 i stilla vila vid TGOJ

En solig novemberdag vid TGOJ Eskilstuna, 2014

Avställda lok vid Green Cargo Eskilstuna, Samtliga Z70 och Ma har gjort sitt vid Green Cargo.

Avställda lok vid Green Cargo Eskilstuna, Samtliga Z70 och Ma har gjort sitt vid Green Cargo.

Det är inte så värst mycket kvar av loket, men beroende på främst vad försäkringsbolag säger, kan det hända att det brunna Ma 825 (här) kommer att repareras. Då kan delar av Ma 832 komma till nytta, t.ex. hyttinredning, eller kanske blir det lika rejält som när samma Ma 825 reparerades med en hel hytt och Ma 874 ”tappade huvudet” (här).

Ma 832, än en gång parkerad utanför "Ladan" på TGOJ-området

Ma 832, än en gång parkerad utanför ”Ladan” på TGOJ-området

Green Cargos sista Ma-lok här

Ma 832 har stått länge i Eskilstuna nu, tre år börjar det bli och stod inte minst vid just Ladan länge (här)

Ma 832 plundras på delar på verkstaden (här)

Ma 832 – modell tillsammans med fullskaleloket här

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s