T43 112 på besök hos GC Et

TGOJ Eskilstuna, december ’14

Efter stängning, i natriumljusets advent. Vad gör en främmande diesel utanför elloksverkstaden i Eskilstuna? Tågab T43 112 (se 111:an här) har i alla fall parkerats för dagen precis framför porten till spår 5. Kanske är det något akutarbete och att Eskilstuna- verkstaden var närbelägen. Eller så rör det sig om specialjobb, som samma verkstad har kompetens för efter år med egna T43:or.

Tågab T43 112 precis utanför Green Cargos TGOJ-verkstad

Tågab T43 112 precis utanför Green Cargos TGOJ-verkstad

Bredvid, en helt vanlig Rc4:a

Rc4 1288

Rc4 1288

Den långa raden av kompletta, men avställda Rc1:or på spår 1, hade för dagen slagits isär, sedan Rc1 1011 tagits in för att donera reservdelar. Kvar utanför portarna stod Rc1 1008, Rc1 1009 och Rc4 1138.

Rc1 1008 framför verkstadsporten

Rc1 1008 framför verkstadsporten


Rc1 1009 och Rc4 1138, bakom Rc1 1008

Rc1 1009 och Rc4 1138, bakom Rc1 1008


På spår 1, allt jämt Rc1 1014 och Rc1 1021.

Mer bilder från TGOJ Eskilstuna här och här

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s