Rc1 1014 och Rc1 1009 fortfarande i livet vid TGOJ Et

TGOJ Eskilstuna 2015-april-26

ny strömavtagare på Rc1 1014

ny strömavtagare på Rc1 1014

Bildbevis på att Rc1 1014 och Rc1 1009 fortfarande existerar.

Rykten gör gällande att de håller på att finna nya ägare. I sanning, båda loken har fått nya strömavtagare, vilket minskar sannolikheten för skrotning.

Och att Green Cargo skulle behålla loken förfaller lika osannolikt, eftersom de har Rc4:or i överskott. Varför då behålla uddalok? Nej, försäljning är troligen helt riktigt.

Rc1 1014

Rc1 1014 på spår 1 utanför verkstaden

Rc1 1009 - också med nya strömavtagare

Rc1 1009 – också med nya strömavtagare, här parkerade bakom RBS:en

Rc1 1014 anländer till Et för pension

Rc1 1009 var den Rc1:a att sist erhålla en större revision. Sannolikt förklaringen till varför just hon har överlevt så här långt. Här i Et tidigare

Skrotning av Rc1 här och här

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rc1 1014 och Rc1 1009 fortfarande i livet vid TGOJ Et

  1. Jag skriver:

    Nu så, tummen upp..

  2. Tågab Rules skriver:

    Än så länge lever hon 1014 i allra högsta grad hos sin nya ägare i Kristinehamn och Tågab. ;)

Lämna ett svar till Tågab Rules Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s