Södra stålpilen dragen av Re-mult. Igen. 

Ludvika, en isande januaridag 2016.

Södra stålpilen – dvs Domnarvet – Oxelösund på TGOJ-banan – inväntar mötet med Tågabs SSRT-målade Rc3 1041 och 5 personvagnar.

  
Avgång söderut. 

Men, vad nu? Re-lok?

  
Re 1436 anför Re 1432 i detta tomtåg. 

  Re-loken skämde ut sig i norra Stålpilen (Luleå-Domnarvet) och ersattes där av trippel Rc4.
Så fick Re-loken den otacksamma uppgiften att fylla skorna efter Ma-loken, vilka abonnerade på Södra Stålpilen ända in i bittra slutet (här)

Därefter försvann Re-loken till Sävenäs (här) och Malmö för en tid, och Södra stålpilen kund ses framföras av Rd2 i par och ibland med multade Rc4 (också det 2)

Men nu, precis när vintern kommit, har de uppenbarligen hittat hit igen. Ny trafikplanerare på GC?

Tidigare Re-haltiga inlägg här

Annonser

Om DonDoc

Moderator av Absolutman.wordpress.com Filosof, Författare och Forskare.
Det här inlägget postades i Normalspårig järnväg och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Södra stålpilen dragen av Re-mult. Igen. 

  1. Jan Kardell skriver:

    Har dom verkligen varit borta? Nästan alltid när jag sett tåget har det varit mult Re. Och det i minst ett par år.

    • DonDoc skriver:

      Kanske är det så. Jag får lov att tillstå att jag såg Re i Oxelösund i full färd med samma uppgift. Och det var i högsommaren 2015. Men jag vidhåller att det varit majoritet av Rd2/Rc4 en tid.

  2. Janne H skriver:

    Tror ena tågparet Oxd-Dmn gått med Re i princip hela tiden.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s